Protokoły z sesji

Protokół z sesji XXXIII/05.



P r o t o k ó ł nr XXXIII/05

z Sesji Rady Miejskiej Gminy Lubomierz odbytej 28 października 2005r.

w sali konferencyjnej Urzędu Gminy i Miasta w Lubomierzu





Ad.1



Obrady XXXIII Sesji Rady Miejskiej Gminy Lubomierz otworzył Przewodniczący Rady Miejskiej Gminy Lubomierz Pan Zdzisław Puchalski. Przywitał radnych i zaproszonych gości.

Obecnych w momencie otwarcia 14 radnych (nieobecny radny Roman Moskwa), co wobec ustawowego składu Rady stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych decyzji - listy obecności radnych i zaproszonych gości stanowią załączniki 1 i 2 do niniejszego protokołu.



Ad.2



Wiceprzewodniczący Rady MG Pan Bogdan Ciereszko przedstawił następujący porządek obrad:



1. Otwarcie XXXIII Sesji Rady Miejskiej Gminy Lubomierz.

2. Przedstawienie porządku obrad.

3. Przyjęcie protokołu z posiedzenia XXXII Sesji Rady Miejskiej Gminy.

4. Przedstawienie wniosków wypracowanych przez poszczególne komisje stałe Rady MG w miesiącu październiku br.

5. Informacja o pracy Burmistrza GiM w okresie między Sesjami.

6. Sprawozdanie z działalności ZBGKiM w Lubomierzu za I półrocze 2005r. wraz z analizą protokołu z kontroli.

7. Dyskusja.

8. Sprawozdanie z przebiegu wypoczynku letniego dzieci i młodzieży.

9. Dyskusja.

10. Podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność Burmistrza Gminy i Miasta Lubomierz.

11. Zapytania i interpelacje.

12. Sprawy organizacyjne.

13. Zamknięcie obrad Sesji.



Rada j e d n o g ł o ś n i e (14za) przyjęła porządek sesji z wprowadzoną zmianą.



Ad.3



Rada j e d n o g ł o ś n i e (14za) przyjęła protokół nr XXXII/05 z posiedzenia sesji Rady MG z dnia 30.09.05r.



Przewodniczący Rady MG Z. Puchalski wraz z Burmistrzem GiM B. Dowgiałowiczem wręczyli odznaczenie Ministra Rolnictwa „Zasłużony dla rolnictwa” i podziękowanie za 25 lat pełnienia funkcji sołtysa wsi Golejów Panu Kazimierzowi Grali.











Ad.4



Przewodniczący Komisji Wsi, Budownictwa i Ochrony Środowiska Pan Romuald Achramowicz przedstawił wnioski z posiedzenia komisji z dnia 19.10.05r. – zał. nr 3



Ad.5



Burmistrz GiM Bronisław Dowgiałowicz przedłożył Radzie informację na temat swojej działalności w okresie międzysesyjnym - która stanowi załącznik nr 4 do niniejszego protokółu.

Przedstawił również informację na temat wydanych przez Burmistrza Zarządzeń - zał. nr 5



Rada przyjęła powyższą informację do akceptującej wiadomości.



Ad.6



Sprawozdanie z działalności Zakładu Budżetowego Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubomierzu za I półrocze 2005r. wraz z analizą protokołu z kontroli przedstawił Pan Ryszard Kiwilsza Dyrektor ZBGKiM - zał. nr 6 i 7



Ad.7



Radny Władysław Kordela stwierdził, że przedstawiony z kontroli protokół zawiera dużą ilość błędów pisarskich, w związku z czym proponuje, aby najpierw przedstawić protokół z poprawkami, a później przejść do jego analizy.



Dyr. ZBGKiM R. Kiwilsza w odpowiedzi podał, że większość błędów zostało wyjaśnionych. Korekta do tego protokołu została również sporządzona. Dyr. poprosił Radnego o zapoznanie się z korektą.



Zdaniem Radnego Wł. Kordeli analizie będzie poddany ten protokół, który radni otrzymali, protokół z błędami pisarskimi. I aby móc go analizować błędy powinny być poprawione.



Przewodniczący Rady MG Z. Puchalski poprosił radnego Wł Kordelę o przedstawienie pisemnego wniosku w tej sprawie.



Celem kontroli zdaniem Radnego Macieja Kobylańskiego było ustalenie, czy ZBGKiM jest rentowny, czy nie. Chodziło cyt. „ o względy oszczędnościowe zakładu, o rozważenie dla przykładu, czy nie można byłoby zmniejszyć kwoty dotacji, chociażby ze względu na zwiększenie stawki czynszu. Powinny być poszukiwane metody do zmniejszenia tej dotacji. Ograniczenie tych środków spowodowałoby obniżenie kosztów funkcjonowania zakładu”. Na zakończenie swojej wypowiedzi Radny M. Kobylański wyjaśnił, że w sprawach kontroli kontaktował się z rewidentem na bieżąco. I jeżeli radni uważają, że stać gminę na dotację dla Zakładu Budżetowego w wysokości 200 tys. zł , to na swoją odpowiedzialność niech podejmują taką decyzję.





Dyr. ZBGKiM R. Kiwilsza - przeprowadzona została kontrola w zakładzie przez biegłego rewidenta, rewidenta z długoletnim doświadczeniem, powstał dokument. Jeżeli chodzi o pytanie podniesione przez Pana radnego, dotyczące szukania oszczędności, to zakład przedkładał dokumenty Radzie. Przedstawiane były różne wersje, opinie i polityka dotycząca finansowania. Ja osobiście nie widzę możliwości poszukiwania oszczędności. Co do stanu zatrudnienia, to w protokole jest zapis mówiący, że ilość pracowników jest adekwatna do zadań wykonywanych przez zakład. Gdyby nie była przyznawana dotacja, to zakład musiałby sięgnąć po rozwiązania typu zwiększenie czynszu na poziomie, jaki jest np. w gminie Mirsk.



Radny M. Kobylański - prowadzone działania miały spowodować zmotywowanie dyrektora do działań oszczędnościowych, a tym samym ograniczyć dotację jaka jest przekazywana dla zakładu i ograniczyć koszty. Dotacja z roku na rok jest coraz większa i jakby tego było mało gmina w prezencie daje zakładowi samochód.



Skarbnik GiM Pani Danuta Nowik - Gmina dotuje zaległości, gdyby zaległość była mniejsza, to można byłoby zmniejszyć dotację. Dotacja na rok przyszły pozostaje na tym samym poziomie.



Radna Alicja Dzikowska odnosząc się do wypowiedzi Radnego M. Kobylańskiego stwierdziła, że radny nie uczestniczył w kontroli. Nie pofatygował się również, aby dokładnie zapoznać się z protokołem. Nie powinien mieć zatem żadnych pretensji do wniosków końcowych z przeprowadzonej kontroli.



Radny Mieczysław Środa podzielił zdanie Radnej A. Dzikowskiej dodając, że sprawy prywatne jakie ma radny z zakładem nie powinny interesować Radę. Radny powinien wziąć pod uwagę fakt, że kontrola nie przeprowadzona została za darmo.



Radny Wł. Kordela - czy za remont autobusu zapłacił ZBGKiM i z jakiego działu został zapłacony ten remont?



Dyr. ZBGKiM - autobus „SAMI SWOI” zakupiony został w 1997r. z pieniędzy budżetowych. W 2005r. został wyremontowany – koszt remontu 25 tys. zł, sfinansowany został z budżetu gminy. Zakład na tym autobusie nie zarabia, bo obsługuje gminę. W naszym budżecie nie zakładamy środków na amortyzację, mamy zwrot kosztów eksploatacji.



Skarbnik GiM - 30 tys. zł zaplanowano na remont tego autobusu. Zakład nie kalkuluje ceny do 1 km, kalkuluje koszty eksploatacji bieżącej, a nie remontów kapitalnych, to założone mamy w budżecie.



Radny Wł. Kordela – w skali roku do zakładu wpływa z usług autobusu 6 tys. zł, czy zakład nie może sobie wygospodarować kwoty na jego remont?



Skarbnik GiM - nie wszystkie działalności w ZBGKiM są rentowne, niektóre są deficytowe i stąd takie działanie.







P r z e r w a



Ad.8

Sprawozdanie z przebiegu wypoczynku letniego dzieci i młodzieży przedstawił insp. ds. OKiS Pan Jacek Szramowiat - zał. nr 8

Sprawozdanie z przebiegu wypoczynku letniego dzieci i młodzieży pochodzących z ubogich rodzin będących pod opieką MGOPS w Lubomierzu przedstawił prac. MGOPS Pan Bogdan Łużny - zał. nr 9



Rada zapoznała się z przedstawionymi sprawozdaniami.



Ad.9

Dyskusji nie było.



Ad.10

* projekt uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność Burmistrza Gminy i Miasta

Lubomierz przedstawiła Wiceprzewodnicząca Rady MG Pani Lucyna Fabiszewska-

Kozdęba - zał. nr 10



Rada j e d n o g ł o ś n i e (14za) podjęła uchwałę nr XXXIII/182/05 w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność Burmistrza Gminy i Miasta Lubomierz.



Ad.11

1) Sołtys wsi Maciejowiec Pani Wiesława Adamowicz - mieszkańcy uskarżają się na brak oświetlenia górnej części Maciejowca. Temat ten zgłaszany był niejednokrotnie, mieszkańcy czekają na działania ze strony Gminy.

Przewodniczący Rady MG Pan Zdzisław Puchalski zwrócił się z prośbą do Radcy Prawnego UGiM o przygotowanie opinii w tej sprawie. A konkretnie chodzi o dostęp do transformatora stojącego na własnościowej działce Zakładowi Energetycznemu. Konflikt utrudniający załatwienie sprawy trwa od dawna, a główną przyczyną są utrudnienia ze strony właścicielki działki.

2) Sołtys wsi Pokrzywnik Pani Brygida Świrska zwróciła się z prośbą do Burmistrza GiM o spowodowanie, aby na przyszłość WODR powiadamiał wszystkich o organizowanych przez siebie spotkaniach w danej gminie, bez dokonywania selekcji.

Burmistrz GiM - UGiM udostępnił jedynie salę konferencyjną. Spotkanie organizował w całości WODR bez wcześniejszych konsultacji na temat zapraszanych osób.

3) Radny Władysław Kordela zwrócił się z pytaniem do Przewodniczącego Rady - czy

będzie jakaś odpowiedź w sprawie wniosku Państwa Kunyszów złożonego do Rady

w sprawie likwidacji drogi nr 1105 położonej we wsi Chmieleń ?

Przewodniczący Rady MG - odpowiedź zostanie udzielona po dokładnym

przeanalizowaniu tematu.



Ad.12

1) Z-ca Burmistrza GiM Pan Jerzy Andrzejczak poinformował o wspólnym posiedzeniu

Komisji Stałych Rady MG na temat aktualizacji Strategii Rozwoju Gminy i Miasta

Lubomierz, które odbędzie się dnia 07.11.05r. o godz. 10.00 w sali konferencyjnej

UGiM.





2) Termin kolejnej Sesji ustalony został na dzień 25.11.05r.



Ad. 13



Przewodniczący Rady MG Z. Puchalski zamknął obrady XXXIII Sesji Rady MG Lubomierz.



Zakończenie posiedzenia Sesji godz. 12.25



Na tym protokół został zakończony i podpisany.





Protokołowała:

Grażyna Dalecka

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 12 marca 2008 23:05
Dokument wprowadzony do BIP przez: Administrator
Ilość wyświetleń: 1541
12 marca 2008 23:05 (Administrator) - Utworzenie dokumentu