Protokoły z sesji

Protokól z sesji XXXII/05.

P r o t o k ó ł nr XXXII/05

z Sesji Rady Miejskiej Gminy Lubomierz odbytej 30 września 2005r.

w sali konferencyjnej Urzędu Gminy i Miasta w Lubomierzu







Ad.1



Obrady XXXII Sesji Rady Miejskiej Gminy Lubomierz otworzył Przewodniczący Rady Miejskiej Gminy Lubomierz Pan Zdzisław Puchalski. Przywitał radnych i zaproszonych gości.

Obecnych w momencie otwarcia 12 radnych (nieobecni radni: Jan Bukiejko, Roman Moskwa, Mieczysław Środa), co wobec ustawowego składu Rady stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych decyzji - listy obecności radnych i zaproszonych gości stanowią załączniki 1 i 2 do niniejszego protokołu.





Ad.2

Wiceprzewodnicząca Rady MG Pani Lucyna Fabiszewska-Kozdęba przedstawiła następujący porządek obrad:



1. Otwarcie XXXII Sesji Rady Miejskiej Gminy Lubomierz.

2. Przedstawienie porządku obrad.

3. Przyjęcie protokołu z posiedzenia XXXI Sesji Rady Miejskiej Gminy.

4. Przedstawienie wniosków wypracowanych przez poszczególne komisje stałe Rady MG w miesiącu wrześniu br.

5. Informacja o pracy Burmistrza GiM w okresie między Sesjami.

6. Informacja z wykonania budżetu Gminy i Miasta Lubomierz za I półrocze 2005r.

7. Dyskusja.

8. Informacja na temat zaawansowania prac przy realizacji inwestycji Zakładu Utylizacji Odpadów Komunalnych w Lubomierzu.

9. Dyskusja.

10. Podjęcie uchwał w sprawie:

- zmian do budżetu

- zmiany do uchwały nr XXXI/169/05 z dnia 30.06.2005r. w sprawie zaciągnięcia kredytów i pożyczek długoterminowych

- zmiany do uchwały nr XXVIII/160/05 Rady MG Lubomierz z dnia 31.03.05r. w sprawie regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie gminy i miasta Lubomierz

- taryf za wodę pobieraną z urządzeń zbiorowego zaopatrzenia w wodę i za ścieki wprowadzane do zbiorczych urządzeń kanalizacyjnych będących w administracji ZBGKiM w Lubomierzu na okres od 01.09.2005r. do 30.04.2006r.

11. Zapytania i interpelacje.

12. Sprawy organizacyjne.

13. Zamknięcie obrad Sesji.





Z braku wniosków komisji Przewodniczący Rady wycofał z porządku obrad Sesji pkt. 4 „Przedstawienie wniosków wypracowanych przez poszczególne komisje stałe Rady MG w miesiącu wrześniu”.



Rada j e d n o g ł o ś n i e (12za) przyjęła porządek sesji z wprowadzoną zmianą.



Ad.3



Rada j e d n o g ł o ś n i e (12za) przyjęła protokół nr XXXI/05 z posiedzenia sesji Rady MG z dnia 30.06.05r.



Ad.5



Burmistrz GiM B. Dowgiałowicz przedłożył Radzie informację nt. swojej działalności w okresie międzysesyjnym - która stanowi załącznik nr 3 do niniejszego protokółu.

Przedstawił również informację na temat wydanych przez Burmistrza Zarządzeń – zał. nr 4



Rada przyjęła powyższe sprawozdanie do akceptującej wiadomości.



Na posiedzenie Sesji przybył Radny M. Środa godz. 10.40. Aktualna ilość radnych biorących udział w posiedzeniu - 13.



Ad.6



Informację z wykonania budżetu Gminy i Miasta Lubomierz za I półrocze 2005r. przedstawił Burmistrz GiM B. Dowgiałowicz - zał. nr 5

Uchwała nr I-164/2005 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu z dnia 16.08.2005r. w sprawie opinii o przedłożonej przez Burmistrza Gminy i Miasta Lubomierz informacji o przebiegu wykonania budżetu Gminy i Miasta Lubomierz za I półrocze 2005r. - zał. nr 6



Ad.7

D y s k u s j a - uwag i zapytań nie było.



Ad.8

Informację na temat zaawansowania prac przy realizacji inwestycji Zakładu Utylizacji Odpadów Komunalnych w Lubomierzu przedstawił Z-ca Kierownika Dolnośląskiego Związku Melioracji i Urządzeń Wodnych we Wrocławiu O/Lwówek ŚL. Pan Tadeusz Miciak.

Realizacja kontraktu ZUOK w Lubomierzu, jak podał przedstawia się następująco:

„ Umowa z dnia 29.06.05r. przewiduje – wartość kontraktu 3.511.318,97 EUR, w tym dofinansowanie PHARE 2.160.000,- EUR (w kwotach netto), czyli 14.045275,9 PLN (netto). Termin realizacji - 06.2005r. - 10.2006r. Wykonawca – Zakład Techniki Ochrony Środowiska FOLEKO, Sp. z o.o. w Świdnicy.







Na dzień 30 września 2005r. na budowie wykonano roboty przygotowawcze (wycinka zadrzewień, zdjęcie humusu) oraz rozpoczęto roboty ziemne związane z budową obwałowań. Wartość wykonanych prac ocenia się na około 220 tys. EUR. W roku 2005 przewiduje się przerób w wysokości 1.395417,05 EUR (netto). Z uwagi na nieprzewidziane trudności związane z wystąpieniem gruntów pylastych, silnie nawodnionych nastąpiło opóźnienie realizacji o około 1 m-c w stosunku do harmonogramu. Nie powoduje to zagrożenia terminu zakończenia, powoduje natomiast wzrost kosztów zadania gdyż niezbędna jest częściowa wymiana i stabilizacja gruntu. Zadanie dofinansowane jest ze środków WFOŚiGW we Wrocławiu w postaci pożyczki (1,75 mln zł) i dotacji ( 1,75 mln zł) razem 3,5 mln zł.

Na budowie zatrudniony jest stały nadzór geotechniczny i geodezyjny.

Aktualnie w Gminie Gryfów Śl. testowane są samochody asenizacyjne przewidziane jako dostawy w ramach kontraktu.

Budowa nie powoduje wstrzymania odbioru odpadów.



Rada zapoznała się z przedstawioną informacją.



Ad.9

D y s k u s j a - uwag i zapytań nie było.



Ad.10

* projekt uchwały w sprawie zmian do budżetu przedstawiła Skarbnik GiM Danuta Nowik - zał. nr 7



Rada w i ę k s z o ś c i ą g ł o s ó w (12za, 1 wstrzymujący) podjęła Uchwałę nr XXXII/178/05 w sprawie zmian do budżetu.



* projekt uchwały w sprawie zmiany do uchwały nr XXXI/169/05 z dnia 30 czerwca 2005r. w sprawie zaciągnięcia kredytów i pożyczek długoterminowych przedstawiła Skarbnik GiM - zał. nr 8



Rada w i ę k s z o ś c i ą g ł o s ó w (12za, 1 wstrzymujący) podjęła Uchwałę nr XXXII/179/05 w sprawie zmiany do uchwały nr XXXI/169/05 z dnia 30 czerwca 2005r. w sprawie zaciągnięcia kredytów i pożyczek długoterminowych.



* projekt uchwały w sprawie zmiany do uchwały nr XXVIII/160/05 Rady Miejskiej Gminy Lubomierz z dnia 31 marca 2005r. w sprawie regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie gminy i miasta Lubomierz przedstawiła Skarbnik GiM - zał. nr 9



Rada j e d n o g ł o ś n i e (13za) podjęła Uchwałę nr XXXII/180/05 w sprawie zmiany do uchwały nr XXVIII/160/05 Rady Miejskiej Gminy Lubomierz z dnia 31 marca 2005r. w sprawie regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie gminy i miasta Lubomierz.







* projekt uchwały w sprawie taryf za wodę pobieraną z urządzeń zbiorowego zaopatrzenia w wodę i za ścieki wprowadzane do zbiorczych urządzeń kanalizacyjnych będących w administracji Zakładu Budżetowego Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubomierzu na okres od 01.09.2005r. do 30.04.2006r. przedstawił Dyr. ZBGKiM w Lubomierzu Ryszard Kiwilsza - zał. nr 10



Rada w i ę k s z o ś c i ą g ł o s ó w ( 12za, 1 przeciwny) podjęła Uchwałę nr XXXII/181/05 w sprawie taryf za wodę pobieraną z urządzeń zbiorowego zaopatrzenia w wodę i za ścieki wprowadzane do zbiorczych urządzeń kanalizacyjnych będących w administracji Zakładu Budżetowego Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubomierzu na okres od 01.09.2005r. do 30.04.2006r.



Ad.11

1) Radna Alicja Dzikowska - należy wystąpić z pismem do Nadleśnictwa w Lwówku Śl. o uporządkowanie dróg w lesie. Odcinek drogi pomiędzy Oleszną a Uboczem jest trudny do przejazdu ze względu na błoto pochodzące z rozjeżdżonych dróg leśnych.

2) Radna A. Dzikowska - cyt. „ brak jest realizacji harmonogramu remontu dróg. Z niewiadomych przyczyn wyremontowano drogę w Milęcicach, pozostawiono zaś drogi planowane do remontu. Droga w Olesznej pełna jest ubytków przy poboczach, nie oczyszczono rowów przydrożnych. Są sygnały od mieszkańców o hałdzie świeżego asfaltu wyrzuconym w lesie. Stwierdzenie jest jedno, albo nie mamy pieniędzy, albo odwalamy fuszerkę. Ten sam problem dotyczy drogi Lubomierz – Wojciechów. Mamy dwóch przedstawicieli w powiecie, którzy nie robią nic”.

Radny Powiatu Józef Muszyński odpowiadając na skierowane zarzuty pod swoim adresem i Zarządu Powiatowego Dróg wyjaśnił, że prace są wykonywane nie zgodnie z harmonogramem ze względu na brak pogody, brak sprzętu i pracowników.

Burmistrz GiM podał, że z informacji jakie posiada wynika, że odcinek drogi w Olesznej Podgórskiej, o której mówiła Radna będzie remontowany. Torowiska również będą zrobione.

3) Radny Cz. Śliwiński podzielił spostrzeżenia Radnej A. Dzikowskiej na temat nie wyremontowanych, a zaplanowanych do remontu dróg. Droga Lubomierz – Popielówek również nie została wyremontowana. Trudno jest przejechać drogą, stwierdził pobocza należy poszerzyć i utwardzić, a ubytki uzupełnić. Remonty dróg powinny być wykonywane w okresie wiosennym, a nie przed zimą.

4) Radny Wł. Kordela – czy planuje się w obecnym roku szkolnym Oddział Przedszkolny w Chmieleniu?

Z-ca Burmistrza GiM w odpowiedzi podał, że utrzymywanie Oddziału Przedszkolnego przy liczbie 8 dzieci jest nieekonomiczne. Tylko i wyłącznie ze względu na opinię Kuratora Oświaty likwidacji na razie nie będzie.

5) Radna A. Dzikowska – czy nie można byłoby założyć w budżecie 30% na dofinansowanie programu „Mleko dzieciom"?

Z-ca Burmistrza GiM - temat ten będzie analizowany, odbędzie się narada w temacie tej akcji.







6) Sołtys wsi Pasiecznik Pani Helena Środa – konieczne jest ograniczenie prędkości na całej długości drogi biegnącej przez Pasiecznik. Brak pobocza stwarza bardzo duże zagrożenie dla mieszkańców, a szczególnie dla dzieci. Brak jest również informacji od strony Lubomierza w sprawie wjazdu na drogę główną.

Burmistrz GiM - brak jest miejsca na budowę chodnika, temat wcześniej był sprawdzany i analizowany. Zarząd Dróg Krajowych z wielkim uporem wprowadza ograniczenia w ruchu. Problem rozwiązałaby budowa w pierwszej kolejności, w Pasieczniku, a nie w Chmieleniu, odcinka obwodnicy z racji niebezpieczeństwa w ruchu.



Ad.12



1) Termin posiedzenia sesji ustalony został na dzień 28.10.05r., komisji stałych 17,19,20.10.05r.

2) Ustalono, że analiza protokołu z kontroli przeprowadzonej w ZBGKiM, wynikająca z tematu zaplanowanego na miesiąc październik zostanie dokonana przez radnych na posiedzeniach komisji.

3) Termin spotkania w sprawie omówienia Strategii Gminy i Miasta Lubomierz przesunięty został na miesiąc listopad z uwagi na nawał pracy w miesiącu październiku.





Ad.13



Przewodniczący Rady MG Z. Puchalski zamknął obrady XXXII Sesji Rady MG Lubomierz.



Zakończenie posiedzenia Sesji godz. 12.20



Na tym protokół został zakończony i podpisany.



Protokołowała:

Grażyna Dalecka

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 12 marca 2008 23:05
Dokument wprowadzony do BIP przez: Administrator
Ilość wyświetleń: 1325
12 marca 2008 23:05 (Administrator) - Utworzenie dokumentu