Wydawanie zaświadczeń o wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu na potrzeby programu „Czyste powietrze” i „Ciepłe mieszkanie”
Jakie dokumenty będą potrzebne?
Jak i gdzie złożyć wniosek?
Termin i sposób załatwiania
Postępowanie o wydanie zaświadczenia prowadzi się w trybie Kodeksu postępowania administracyjnego.
Termin załatwienia sprawy - 7 dni od dnia złożenia żądania wydania zaświadczenia;
W przypadku konieczności przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego w terminie do miesiąca od dnia złożenia żądania, a w sprawach szczególnie skomplikowanych do dwóch miesięcy. Postępowanie kończy się wydaniem zaświadczenia.
Tryb odwoławczy - nie dotyczy
Podstawa prawna
Inne informacje
Żądanie wydania zaświadczenia można złożyć w sytuacji, kiedy dokument ten jest wymagany przez NFOŚ / WFOŚ / Urząd GiM w celu przyznania dofinansowania, co strona poświadcza składając stosowne oświadczenie na formularzu wniosku.
Poprzez gospodarstwo domowe należy rozumieć:
Wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu na potrzeby wydania zaświadczenia o dochodach o którym mowa w art. 411 ust. 10g ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2020 r. poz. 1219, z późn. zm.), w celu złożenia go z wnioskiem o podwyższony poziom dofinansowania z programu „Czyste powietrze” / „Ciepłe mieszkanie”, ustalana jest na podstawie dochodów osiągniętych przez członków gospodarstwa domowego wnioskodawcy, w:
Dla potrzeb wydania zaświadczenia o dochodach dla osób fizycznych, do ustalania wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu, z gospodarstwa rolnego przyjmuje się, że z 1 ha przeliczeniowego uzyskuje się dochód miesięczny w wysokości 1/12 dochodu ogłoszonego corocznie w drodze obwieszczenia przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego na podstawie art. 18 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym (Dz. U. z 2019 r. poz. 1256 i 1309), które publikowane jest nie później niż do dnia 23 września każdego roku.
W związku z powyższym, każdego roku, w okresie od 1 sierpnia do dnia publikacji obwieszczenia Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego tj. nie później niż do 23 września, gmina nie ma możliwości ustalenia wysokości dochodu z gospodarstwa rolnego i tym samym nie może wydać zaświadczenia o dochodach osobie fizycznej, jeżeli członek jej gospodarstwa domowego uzyskuje dochody z gospodarstwa rolnego.
W przypadku złożenia nieprawidłowo wypełnionego żądania lub bez wymaganych dokumentów, osoba ubiegająca się o wydanie zaświadczenia zostanie wezwana do poprawienia żądania w terminie 14 dni od dnia otrzymania wezwania lub do uzupełnienia brakujących dokumentów w terminie nie krótszym niż 14 dni i nie dłuższym niż 30 dni od dnia otrzymania wezwania. Niezastosowanie się do wezwania skutkuje pozostawieniem żądania bez rozpatrzenia.
UWAGA! Przedmiotowe zaświadczenie jest ważne jeśli jest wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed datą złożenia wniosku do jednego z w/w programów.
Informacje na temat opłat skarbowych lub administracyjnych - nie dotyczy
Do pobrania:
Wzór żądania wydania zaświadczenia CzP
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Gminy i Miasta Lubomierz