Protokoły z sesji

Protokół z sesji XXXI/05.

P r o t o k ó ł nr XXXI/05

z Sesji Rady Miejskiej Gminy Lubomierz odbytej 30 czerwca 2005r.

w sali konferencyjnej Urzędu Gminy i Miasta w Lubomierzu





Ad.1



Obrady XXXI Sesji Rady Miejskiej Gminy Lubomierz otworzył Przewodniczący Rady Miejskiej Gminy Lubomierz Pan Zdzisław Puchalski. Przywitał radnych i zaproszonych gości.

Obecnych w momencie otwarcia 13 radnych (nieobecni radni: Jan Bukiejko, M. Środa), co wobec ustawowego składu Rady stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych decyzji - listy obecności radnych i zaproszonych gości stanowią załączniki 1 i 2 do niniejszego protokołu.



Ad.2

Wiceprzewodnicząca Rady MG Pani Lucyna Fabiszewska-Kozdęba przedstawiła następujący porządek obrad:



1. Otwarcie XXXI Sesji Rady Miejskiej Gminy Lubomierz.

2. Przedstawienie porządku obrad.

3. Przyjęcie protokołu z posiedzenia XXX Sesji Rady Miejskiej Gminy.

4. Informacja o pracy Burmistrza GiM w okresie między Sesjami.

5. Informacja o realizacji inwestycji w 2005r.

6. Dyskusja.

7. Informacja o wynikach kontroli przeprowadzonej z ZBGKiM w Lubomierzu.

8. Podjęcie uchwał w sprawie:

- zmian do budżetu

- zaciągnięcia kredytów i pożyczek długoterminowych

- ustalenia opłaty targowej

- zmiany uchwały nr XXI/120/04 Rady Miejskiej Gminy Lubomierz z dnia 30.09.2004r. w sprawie uchwalenia Planu Rozwoju Lokalnego Gminy i Miasta Lubomierz na lata 2004 – 2006

- zaopiniowania zweryfikowanej przez Wojewodę propozycji planu aglomeracji dla Gminy i Miasta Lubomierz

- nadania imienia Szkole Podstawowej w Lubomierzu

- zmiany uchwały nr XXX/167/05 Rady Miejskiej Gminy Lubomierz z dnia 31.05.05r. w sprawie ustanowienia flagi Gminy i Miasta Lubomierz

- przyjęcia planu pracy Rady Miejskiej Gminy Lubomierz na II półrocze 2005r.

- przyjęcia planów pracy stałych komisji Rady Miejskiej Gminy Lubomierz na II półrocze 2005r.

9. Zapytania i interpelacje.

10. Sprawy organizacyjne.

11. Zamknięcie obrad Sesji.





Przewodniczący Rady zwrócił się z pytaniem, czy ktoś spośród radnych chciałby wystąpić z wnioskiem o dokonanie zmian w przedstawionym porządku obrad.

Z-ca Burmistrza GiM Pan J. Andrzejczak wystąpił z wnioskiem wprowadzenia zmiany do porządku obrad polegającej na wprowadzeniu:

1) pkt. 4 „Przedstawienie wniosków wypracowanych przez poszczególne komisje stałe Rady MG w miesiącu czerwcu br.”

2) w pkt. 9 „Podjęcie uchwał „ :

a) wycofanie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XXX/167/05 i

wprowadzenie nowego projektu w sprawie uchylenia uchwały w sprawie

ustanowienia flagi

b) wprowadzenia projektu uchwały w sprawie przystąpienia do wykonania „Planu

urządzeniowo-rolnego Gminy Lubomierz”

3) pkt. 10 „ Wyrażenie opinii Rady MG w sprawie przekształcenia SP ZOZ w

Lwówku Śl.”



Radny M. Onoszko uzasadniając propozycję wprowadzenia do porządku obrad sesji projektu uchwały w sprawie uchylenia uchwały nr XXX/167/05 w sprawie ustanowienia flagi Gminy i Miasta Lubomierz przedstawił informację pochodzącą z materiałów źródłowych dotyczących flagi Lubomierza. Zebrane dokumenty w Księdze Pamiątkowej wydanej z okazji 700-lecia Jubileuszu w 1978r. mówią o uroczystościach jakie odbywały się w Lubomierzu, kiedy to miasto dekorowane było flagami o barwach zielono-filoletowo-białych. Jest także wzmianka na temat niesionego sztandaru miasta przy szczególnych okazjach o barwach: zielono-biało-filotowych.

Radny M. Onoszko zaproponował w związku z tym, aby podjętą uchwałę uchylić i podjąć nową uchwałę o ustanowieniu flagi o barwach takich jakie miasto miało przed stulecia.





Na posiedzenie sesji przybyli radni J. Bukieko i M. Środa godz. 10.25. Aktualna ilość radnych biorących udział w posiedzeniu – 15.



Rada j e d n o g ł o ś n i e (15za) przyjęła porządek sesji z wprowadzonymi zmianami.



Ad.3



Rada j e d n o g ł o ś n i e (15za) przyjęła protokół nr XXX/05 z posiedzenia sesji Rady MG z dnia 31.05.05r.



W dalszej części posiedzenia wręczone zostały przez Przewodniczącego Rady MG i Burmistrza GiM dyplomy i upominki uczniom klas III SP w Lubomierzu za zajęcie Wicemistrzostwa Polski w Karate - Klaudii Astramowicz, Filipowi Kozakowi, Grzegorzowi Siedleckiemu i Justynie Sieniuć.

Sukces odniesiony został dzięki pracy trenera Pana Zbigniewa Wojtkowiaka, któremu również złożono gratulacje i podziękowania.





Podziękowano także Panu Wojciechowi Malczewskiemu za przeprowadzoną Akcję „Alkohol Nieletnim”.



Ad.4



Przewodniczący Komisji Stałych M. Środa i W. Wachowicz odczytali wnioski wypracowane na posiedzeniach komisji w miesiącu czerwcu br. – zał. nr 3



Ad.5



Burmistrz GiM B. Dowgiałowicz przedłożył Radzie informację nt. swojej działalności w okresie międzysesyjnym - która stanowi załącznik nr 4 do niniejszego protokółu.

Przedstawiona została również informacja na temat wydanych przez Burmistrza Zarządzeń.



Rada przyjęła powyższe sprawozdanie do akceptującej wiadomości.



Ad.6



Informację o realizacji inwestycji w 2005r. przedstawiła Kier. Referatu Technicznego UGiM Pani D. Adamiszyn - zał. nr 5



Rada zapoznała się z przedstawioną informacją.



P r z e r w a



Ad.9



Zaproszeni na posiedzenie Sesji przedstawiciele Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego Wydziału Geodezji i Kartografii - Dyrektor Mikołaj Szyk i Główny Specjalista Pani Ewa Małek przedstawili prezentację „ Planu urządzeniowo – rolnego Gminy Lubomierz”. Materiał szczegółowy stanowi załącznik nr 6 do protokółu.

P y t a n i a

Burmistrz GiM - konieczne będzie zaplanowanie środków w budżecie, jaki jest koszt opracowania takiego planu?

Dyr. Wydziału Geodezji i Kartografii - 20 % dopłaca gmina, resztę kosztów pokrywa Marszałek. Gmina Lubomierz jest gminą trudną ze względu na konfigurację terenu. Konieczne jest zawarcie porozumienia pomiędzy Gminą a Marszałkiem. Na sołectwo należałoby zaplanować kwotę od 25 – 30 tys. zł.

Bogdan Rudak Sołtys Wsi Chmieleń - rolnicy korzystający z dopłat, są zobowiązani do przekwalifikowania gruntów. Jeżeli gmina przystępuje do wykonania planu, to jaki jest sens aby rolnicy ponosili koszty?

Dyr. Wydziału Geodezji i Kartografii - każda zmiana jaką rolnik dokonywał powinna być zgłoszona do ewidencji gruntów. Teraz musi być niestety zgodność takiego działania.

Dodam jeszcze, że cykl przygotowania takiego materiału trwa od 1 roku do 1,5 roku.

Radny R. Kadela - jeżeli dojdzie do uchwalenia planu, czy indywidualni rolnicy będą zmuszeni prowadzić gospodarstwa zgodnie z planem?



Dyr. Wydziału Geodezji i Kartografii - wątpliwość jest słuszna, plan będzie określał oznaczenia stałe typu sieć dróg, granice rolno-leśne. Ustalane są pewne zasady, ale nie ingeruje się w to, co dany rolnik chce uprawiać. Decyzja zatem będzie należała do rolnika, co będzie produkował i na ile będzie to mu się opłacało.



P r z e r w a



Ad.8



Informacja o wynikach kontroli przeprowadzonej w ZBGKiM w Lubomierzu.

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej M. Środa przedstawił informację na temat kontroli przeprowadzonej w ZBGKiM tj. czasu kontroli, zakresu kontroli i odczytał wnioski pokontrolne, które stanowią załącznik nr 7 do niniejszego protokółu.

D y s k u s j a

Z-ca Burmistrza GiM - uważam, że należałoby poprawić i doprecyzować niektóre zapisy. Chodzi o uzupełnienie informacji, które zostały uogólnione. Dobrze byłoby, aby termin uzupełnienia tych informacji przypadł na miesiąc wrzesień ze względu na zaplanowany do realizacji temat planu pracy komisji i sesji w miesiącu październiku br. dotyczący analizy protokołu z kontroli.

Skarbnik GiM D. Nowik - na str. 57 protokółu jest zapis mówiący o zapłaceniu przez Urząd GiM kwoty 23 tys. zł za obsługę festiwalu dla ZBGKiM w Lubomierzu, co jest nieprawdą, ponieważ UGiM nigdy takiej kwoty nie zapłacił. Uważam, że protokół bardzo uogólnia pewne sprawy i moim zdaniem należałoby pisać konkretnie. Chociażby to, jak stwierdzono jednoznacznie, że dotacje są dla ZBGKiM za niskie, a zatrudnienie jest nie zawyżone.

Burmistrz GiM - proszę o indywidualne zapoznawanie się z protokołem, być może są kwestie, które należy wyjaśnić.

Dyr. ZBGKiM R. Kiwilsza - chodzi o ustosunkowanie się do wniosków pokontrolnych, proszę o określenie terminu do jakiego jestem zobligowany jako dyrektor, aktualnie wynosi on 1 miesiąc.

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej M. Środa - zdaniem komisji termin udzielenia odpowiedzi na zalecenia pokontrolne należy przedłużyć do 3 miesięcy tj. do końca września br.



Ad.9

*projekt uchwały w sprawie zmian do budżetu przedstawiła Skarbnik GiM D. Nowik - zał. nr 8



Rada j e d n o g ł o ś n i e (13za) podjęła uchwałę nr XXXI/168/05 w sprawie zmian do budżetu.

Nieobecni w trakcie głosowania ( Wł. Kordela, R. Moskwa).



*projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytów i pożyczek długoterminowych przedstawiła Skarbnik GiM - zał. nr 9



Rada j e d n o g ł o ś n i e (13za) podjęła uchwałę nr XXXI/169/05 w sprawie zaciągnięcia kredytów i pożyczek długoterminowych.

Nieobecni w trakcie głosowania (Wł. Kordela, R. Moskwa)





* projekt uchwały w sprawie ustalenia opłaty targowej przedstawił Dyr. ZBGKiM w Lubomierzu R. Kiwilsza - zał. nr 10



Rada j e d n o g ł o ś n i e (13za) podjęła uchwałę nr XXXI/170/05 w sprawie ustalenia opłaty targowej.

Nieobecni w trakcie głosowania (Wł. Kordela, R. Moskwa)



* projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XXI/120/04 Rady Miejskiej Gminy Lubomierz z dnia 30.09.2004r. w sprawie uchwalenia Planu Rozwoju Lokalnego Gminy i Miasta Lubomierz na lata 2004 – 2006 przedstawiła Kier. Ref. Techn. UGiM - zał. nr 11



Rada j e d n o g ł o ś n i e (13za) podjęła uchwałę nr XXXI/171/05 w sprawie zmiany uchwały nr XXI/120/04 Rady Miejskiej Gminy Lubomierz z dnia 30.09.2004r. w sprawie uchwalenia Planu Rozwoju Lokalnego Gminy i Miasta Lubomierz na lata 2004-2006.

Nieobecni w trakcie głosowania (Wł. Kordela, R. Moskwa)



* projekt uchwały w sprawie zaopiniowania zweryfikowanej przez Wojewodę propozycji planu aglomeracji dla Gminy i Miasta Lubomierz przedstawiła Kier. Ref. Techn. UGiM - zał. nr 12



Rada j e d n o g ł o ś n i e (13za) podjęła uchwałę nr XXXI/172/05 w sprawie zaopiniowania zweryfikowanej przez Wojewodę propozycji planu aglomeracji dla Gminy i Miasta Lubomierz.

Nieobecni w trakcie głosowania (Wł. Kordela, r. Moskwa)



* projekt uchwały w sprawie nadania imienia Szkole Podstawowej w Lubomierzu przedstawił Dyr. SP w Lubomierzu M. Kozak - zał. nr 13

Dyr. Szkoły wystąpił w imieniu Rady Pedagogicznej, Rady Rodziców i Samorządu Uczniowskiego z prośbą o podjęcie uchwały w sprawie nadania SP w Lubomierzu imienia Jana Pawła II - pismo stanowi załącznik nr 14



Rada j e d n o g ł o ś n i e (12 za) podjęła uchwałę nr XXXI/173/05 w sprawie nadania imienia Szkole Podstawowej w Lubomierzu.

Nieobecni w trakcie głosowania (Wł. Kordela, R. Moskwa, M. Środa)



* projekt uchwały w sprawie uchylenia uchwały nr XXX/167/05 Rady Miejskiej Gminy Lubomierz z dnia 31.05.05r. w sprawie ustanowienia flagi Gminy i Miasta Lubomierz przedstawił Z-ca Burmistrza GiM J. Andrzejczak - zał. nr 15



Rada j e d n o g ł o ś n i e (12za) podjęła uchwałę nr XXXI/174/05 w sprawie uchylenia uchwały nr XXX/167/05 Rady MG Lubomierz z dnia 31.05.05r. w sprawie ustanowienia flagi Gminy i Miasta Lubomierz.

Nieobecni w trakcie głosowania ( Wł. Kordela, R. Moskwa, M. Środa)

* projekt uchwały w sprawie przyjęcia planu pracy Rady Miejskiej Gminy Lubomierz na II półrocze 2005r. odczytała Wiceprzewodnicząca Rady MG L. Fabiszewska-Kozdęba – zał. nr 16





Rada j e d n o g ł o ś n i e (12za) podjęła uchwałę nr XXXI/175/05 w sprawie przyjęcia planu pracy Rady MG Lubomierz na II półrocze 2005r.

Nieobecni w trakcie głosowania (Wł. Kordela, R. Moskwa, M. Środa)

* projekt uchwały w sprawie przyjęcia planów pracy stałych komisji Rady MG Lubomierz na II półrocze 2005r. przedstawił Wiceprzewodniczący Rady MG B. Ciereszko - zał. nr 17

Rada j e d n o g ł o ś n i e (12za) podjęła uchwałę nr XXXI/176/05 w sprawie przyjęcia planów pracy stałych komisji Rady MG Lubomierz na II półrocze 2005r.

Nieobecni w trakcie głosowania (Wł. Kordela, R. Moskwa, M. Środa)

*projekt uchwały w sprawie przystąpienia do wykonania „Planu urządzeniowo-rolnego Gminy Lubomierz” przedstawiła Kier. Ref. Techn. UGiM - zał. nr 18

Rada j e d n o g ł o ś n i e (13za) podjęła uchwałę nr XXXI/177/05 w sprawie przystąpienia do wykonania „Planu urządzeniowo-rolnego Gminy Lubomierz”.

Nieobecni w trakcie głosowania (Wł. Kordela, R. Moskwa)



Ad. 10



Projekt opinii w sprawie przekształcenia Samodzielnego Publicznego Zespołu Zakładów Opieki Zdrowotnej we Lwówku Śl. przedstawił Z-ca Burmistrza GiM - zał. nr 19

Rada Miejska Gminy Lubomierz przez aklamację przyjęła przedstawioną opinię.



Ad.11



Sołtys wsi Maciejowiec po raz kolejny zgłosiła pilną potrzebę wykonania remontu drogi Wojciechów-Maciejowiec-Pilchowice. Pomimo niejednokrotnych monitów skierowanych do Zarządu Dróg, żadnej reakcji niestety nie ma stwierdziła. Droga jest pełna dziur, pobocza są zarośnięte. Jest duże zagrożenie dla kierowców.

Burmistrz GiM odpowiadając podał, że Zarząd Dróg składał obietnice w sprawie przeprowadzenia remontu dróg w naszej gminie. Jest niestety w swoich deklaracjach niesłowny. Urząd GiM czeka na realizację harmonogramu prac remontowych naszych dróg.



Ad.12



1) Przewodniczący Rady MG wraz z Burmistrzem GiM wręczyli listy gratulacyjne za zdobycie Mistrzostwa Dolnego Śląska w Ogólnopolskim Konkursie „Poznajemy Parki Krajobrazowe Polski” nauczycielowi i opiekunowi zespołu Gimnazjum im. Hieronima Wietora w Lubomierzu Panu Romualdowi Achramowiczowi i Dyrektorowi Gimnazjum Panu Markowi Misiewiczowi.

2) Termin posiedzenia sesji ustalony został na dzień 30.09.05r., komisji stałych 20,21,22.09.05r.

3) W związku z zaplanowanymi na dzień 04.11.05r. uroczystościami obchodów 60-lecia SP w Lubomierzu i nadaniem Szkole imienia Jana Pawła II Dyr. SP w Lubomierzu Marek Kozak wystąpił z prośbą o pomoc finansową na zorganizowanie tego przedsięwzięcia.





Ad.13



Przewodniczący Rady MG Z. Puchalski zamknął obrady XXXI Sesji Rady MG Lubomierz.

Zakończenie posiedzenia sesji godz. 13.20





Na tym protokół został zakończony i podpisany.





Protokołowała:

Grażyna Dalecka



Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 12 marca 2008 23:05
Dokument wprowadzony do BIP przez: Administrator
Ilość wyświetleń: 1461
12 marca 2008 23:05 (Administrator) - Utworzenie dokumentu