Protokoły z sesji

Protokól z sesji XXVII/05.

P r o t o k ó ł nr XXVII/05

z Sesji Rady Miejskiej Gminy Lubomierz odbytej 25 lutego 2005r. w sali

konferencyjnej Urzędu Gminy i Miasta w Lubomierzu.





Ad.1



Obrady XXVII Sesji Rady Miejskiej Gminy Lubomierz otworzył Przewodniczący Rady Miejskiej Gminy Lubomierz Pan Zdzisław Puchalski. Przywitał radnych i zaproszonych gości.

Obecnych w momencie otwarcia 15 radnych, co wobec ustawowego składu Rady stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych decyzji - listy obecności radnych i zaproszonych gości stanowią załączniki 1 i 2 do niniejszego protokołu.



Ad.2



Wiceprzewodnicząca Rady MG Pani Lucyna Fabiszewska-Kozdęba przedstawiła następujący porządek obrad:

1. Otwarcie XXVII Sesji Rady Miejskiej Gminy Lubomierz.

2. Przyjęcie porządku obrad.

3. Przyjęcie protokołu z posiedzenia XXVI Sesji Rady MG.

4. Przedstawienie wniosków wypracowanych przez poszczególne komisje stałe Rady MG w miesiącu lutym br.

5. Informacja o pracy Burmistrza GiM w okresie między Sesjami.

6. Sprawozdanie z działalności MGOPS w Lubomierzu w 2004r.

7. Dyskusja.

8. Informacja z działalności Komisji ds. Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i świetlic socjoterapeutycznych w 2004r.

9. Dyskusja.

10. Informacja o funkcjonowaniu SP GOZ w Lubomierzu.

11. Dyskusja.

12. Podjęcie uchwał w sprawie:

- likwidacji Oddziału Przedszkolnego w Chmieleniu

- przekształcenia Szkoły Podstawowej w Pasieczniku

- przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Lubomierzu na 2005r.

- ustalenia terminów rozliczenia inkasentów /sołtysów/ z tytułu pobranych wpłat gotówkowych

13. Zapytania i interpelacje.

14. Sprawy organizacyjne.

15. Zamknięcie obrad Sesji.



Z-ca Burmistrza GiM Pan J. Andrzejczak do porządku obrad Sesji zgłosił następujące zmiany: wykreślenie z pkt. 12 dwóch projektów uchwał w sprawie likwidacji Oddziału Przedszkolnego w Chmieleniu oraz projektu uchwały w sprawie przekształcenia Szkoły Podstawowej w Pasieczniku z uwagi na brak opinii Kuratora Oświaty - zał. nr 3 i 4

Radny Wł. Kordela w związku z apelem mieszkańców (załącznik nr 5 do protokołu) wystąpił z propozycją wprowadzenia zmiany do porządku obrad Sesji, polegającej na wprowadzeniu do pkt. 12 głosowania dot. uchylenia uchwały z dnia 28.01.05r. w sprawie zamiaru likwidacji OP w Chmieleniu.



Radca Prawny UGi M Pan D. Kubacki w związku z pojawieniem się wątpliwości co do przegłosowania zgłoszonych do porządku obrad propozycji wyjaśnił, że propozycje są różne i należy przegłosować je odrębnie.

Burmistrz GiM Pan B. Dowgiałowicz poprosił o nie przyjmowanie propozycji Radnego Wł. Kordeli z uwagi na brak opinii Kuratora na dzień dzisiejszy, a tym samym uzasadnienia takiego głosowania. Stwierdził także, że apelu o którym wspomniał Radny nie otrzymał do dziś, i poprosił aby z tego typu apelem występować wcześniej, aby móc się zapoznać z materiałem jakim dysponuje Radny.

Radny Wł. Kordela odnosząc się do wystąpienia Burmistrza GiM stwierdził, że jest to sprawa gorąca, opinia Kuratora jest zupełnie odrębną sprawą i nie należy łączyć jej z decyzja rady.



Rada j e d n o g ł o ś n i e (15za) przyjęła propozycję zgłoszoną przez Z-cę Burmistrza GiM w sprawie wycofania dwóch projektów uchwał.



Rada wynikiem głosów (2za, 10 przeciwnych, 3 wstrzymujące) odrzuciła propozycję zgłoszoną przez Radnego Wł. Kordelę w sprawie wprowadzenia do porządku obrad projektu uchwały w sprawie uchylenia uchwały nr XXVI/149/05 z dnia 28.01.05r. w sprawie zamiaru likwidacji OP w Chmieleniu.



Rada j e d n o g ł o ś n i e (15za) przyjęła porządek sesji ze zmianami.



Ad.3



Rada w i ę k s z o ś c i a g ł o s ó w (14za, 1 wstrzymujący) przyjęła protokół nr XXVI/05 z posiedzenia sesji Rady MG z dnia 28.01.05r.



Ad.4



Przewodniczący Komisji Rewizyjnej M. Środa przedstawił wnioski wypracowane przez komisję w miesiącu lutym br. – zał. nr 6



Ad.5



Burmistrz GiM Pan B. Dowgiałowicz przedstawił informację o pracy Burmistrza w okresie między Sesjami - zał. nr 7

Przedstawił także informację na temat wydanych Zarządzeń Burmistrza - zał. nr 8

Uwag i zapytań nie było.



Ad.6



Sprawozdanie z działalności Miejsko Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubomierzu w 2004r. przedstawiła Kier. MGOPS Pani M. Minojć - zał. nr 9

Rada zapoznała się z przedstawionym sprawozdaniem.

Uwag i zapytań nie było.







Ad.8



Informację z działalności Komisji ds. Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i świetlic socjoterapeutycznych w 2004r. przedstawiła Pełnomocnik Burmistrza GiM ds. PiRPA Pani J. Stankiewicz - zał. nr 10

Rada zapoznała się z przedstawioną informacją.

Uwag i zapytań nie było.



Ad.10



Informację o funkcjonowaniu SP GOZ w Lubomierzu przedstawił Kierownik SP GOZ Pan P. Meller - zał. nr 11

Kier. SP GOZ odniósł się do przedłożonego zestawienia przychodów i wydatków za rok 2004. Zachowana jest płynność finansowa SP GOZ. Kontrakt z NFOZ został podpisany.

Odniósł się także do wniosków Komisji Rewizyjnej Rady podając, że wady postawy uczniów szkół z terenu gminy powinny być badane przez specjalistę ortopedę. Dzieci są badane przez higienistkę profilaktycznie w młodszym wieku. Niemniej zostaną uzgodnione terminy z dyrektorami szkół i dzieci będą badane bezpośrednio w szkołach.

Co do poprawy estetyki wnętrz budynku GOZ, to po okresie grzewczym ustalony zostanie stan środków, jakie będzie można przeznaczyć na częściowy remont ( 20 tys. zł). Najprawdopodobniej ulegnie odnowieniu korytarz i rejestracja. Reszta niestety pozostanie bez zmian. Na pewno wyjaśnił, nie wykona się elewacji i naprawy dachu w Punkcie lekarskim w Pasieczniku.

P y t a n i a

Radny M. Onoszko - jesienią ub. roku zgłaszano do mnie interpelację, aby w sobotę i niedzielę, jedną godzinę lub dwie otwarty był gabinet zabiegowy.

Kier. SP GOZ - gabinet zabiegowy był czynny w tych dniach jakiegoś czasu, został jednak zamknięty z uwagi na brak potrzeby. Każda pielęgniarka jest umówiona z pacjentem na wykonanie przepisanego zastrzyku. Pacjenci w nagłych wypadkach mogą zwracać się do szpitala. Na dzień dzisiejszy takie rozwiązanie wystarczy.

Rada zapoznała się z przedstawioną informacją.



Ad.12

* projekt uchwały w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Lubomierzu na 2005r. przedstawiła Pełnomocnik Burmistrza GiM ds. PiRPA J. Stankiewicz - zał. nr 12



Rada j e d n o g ł o ś n i e (15za) podjęła Uchwałę nr XXVII/152/05 w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Lubomierzu na 2005r.



* projekt uchwały w sprawie ustalenia terminów rozliczenia inkasentów /sołtysów/ z tytułu pobranych wpłat gotówkowych przedstawiła Skarbnik GiM D. Nowik - zał. nr 13







Rada j e d n o g ł o ś n i e (15za) podjęła Uchwałę nr XXVII/153/05 w sprawie ustalenia terminów rozliczenia inkasentów /sołtysów/ z tytułu pobranych wpłat gotówkowych.



Ad.14



1) Wiceprzewodnicząca Rady MG Pani L. Fabiszewska-Kozdęba odczytała pismo Powiatowego Ośrodka Doradztwa Rolniczego w Lwówku Śl. w sprawie dofinansowania II Edycji Powiatowego Konkursu „Dekoracji Wielkanocnych”, która odbędzie się 19.03.05r. w Wojciechowie - zał. nr 14

2) Wiceprzewodniczący Rady MG Pan B. Ciereszko odczytał apel Rady Miasta Płocka w sprawie jednorazowego opodatkowania się na pomoc ofiarom tragedii w Azji południowo-wshodniej wywołanej tsunami - zał. nr 15

3) Termin posiedzenia kolejnej Sesji ustalony został na dzień 31.03.05r., Komisji Stałych w dniach 21,22,23.03.05r. Ustalono, że tematem Sesji i Komisji będą dwa tematy ujęte w planach pracy tj. bezrobocie na terenie gminy Lubomierz oraz informacja na temat przeprowadzonej kontroli w zakresie gospodarki odpadami na terenie gminy Lubomierz.

Temat dotyczący kontroli przeprowadzonej przez Komisję Rewizyjną w ZBGKiM w Lubomierzu zgodnie z pismem Dyr. ZBGKiM odczytanym przez Wiceprzewodniczącą Rady MG Panią Lucynę Fabiszewską –Kozdęba przesunięty został na miesiąc maj br. – zał. nr 16



Ad.13



Zaproszony na posiedzenie Sesji Kierownik Zarządu Dróg Powiatowych w Lwówku Śl. Pan Marek Makowski udzielił odpowiedzi na następujące pytania:

1) Radny Wł. Kordela - czy nie można drogi Lubomierz - Chmieleń utrzymać w takim

stanie, jak z Lubomierza do Radoniowa?

Kier. Zarządu Dróg Powiatowych - znacznie większe natężenie jest na drodze Lubomierz

- Radoniów. Droga Lubomierz – Chmieleń jest drogą mniej uczęszczaną. Jest w lesie, stąd

gorzej ją utrzymać. Droga ta jest drogą o V standardzie utrzymania. Drogi tego typu

powinno posypywać się na podjazdach, na dojazdach do skrzyżowań i na przystankach

PKS. Nic innego na tych drogach zrobić nie można.

2)Radny Wł. Kordela – czy jest możliwość, aby pług przejechał ok. południa, a nie rano?

Kier. Z D P - droga jest przejezdna, pierwszy kurs, to dowóz dzieci do szkół, stąd

odśnieża się rano. Pieniędzy nie ma za wiele, jak na zimowe utrzymanie, tak i na remonty,

stąd pieniądze z zimowego utrzymania dróg przeznaczane są na remonty.

Burmistrz GiM - na bieżąco prowadzone są konsultacje z Zarządem Dróg. Współpraca

przebiega pomyślnie. Jest cały powiat do zimowego utrzymania dróg, tam też pada śnieg,

nie tylko na terenie naszej gminy.

3)Radny M. Onoszko - rok temu na posiedzeniu Sesji omawiany był temat dotyczący

utrzymania dróg na terenie gminy. Zgłoszona została potrzeba odnowienia starych

drogowskazów, zamontowania nowych oraz uzupełnienia znaków ograniczenia

prędkości. Czy jest szansa na załatwienie tej sprawy?

Kier. Z D P - 90 % znaków wymaga odnowienia, a reszta wymiany. Propozycję w

zakresie potrzeb Z D P złożył do budżetu. Znaki szczególnie w Lubomierzu będą

odnawiane własnymi siłami wiosną br. Jeżeli chodzi o znaki ograniczenia ruchu, to

konieczne jest składanie wniosków.



4) Radny Wł. Kordela - czy ujęty jest w planie remont drogi na Dolnym Chmieleniu?

Kier. Z D P - temat przebudowy dróg jest niemożliwy ze względu na koszty, jednak bez zgłoszenia takiego zadania do Planu Inwestycyjnego Powiatu, realizacja takiego zadania nie nastąpi, stąd apel do radnych powiatowych, aby te zadania zgłaszali do planu. W momencie kiedy taki zapis w WPIP jest, to wówczas składany będzie wniosek w sprawie przebudowy zgłoszonej drogi. Zaplanowane są remonty cząstkowe na 2005r., prace te zostaną zlecone firmom, które wykonują prace bardzo szybko.

5) Radny M. Środa - czy może Pan powiedzieć coś więcej na temat drogi Grudza –

Chmieleń?

Kier. Z D P - w WPI był zapis dotyczący układu drogowego Gryfów- Proszówka-

Młyńsko-Gajówka -Chmieleń, w ramach tej przebudowy miała być remontowana droga,

o której Pan mówi. Chmieleń połączony z drogą krajową ma rozwiązać problem dojazdu.

Rada Sołecka wsi Chmieleń złożyła odwołanie do Starostwa , podejmując Uchwałę o nie

wyrażeniu zgody na planowany zamiar lokalizacji inwestycji pod nazwą tzw. „Układ

drogowy Gryfów – Chmieleń „ na terenie sołectwa Chmieleń. Aktualnie trwa

postępowanie administracyjne o udzielenie pozwolenia wodnoprawnego na wykonanie

odwodnienia wraz z przebudową przepustów dla przebudowy układu drogowego relacji

Gryfów – Chmieleń. Wniosek o fundusze na realizację tej inwestycji jest przygotowany.

Nie mając jednak pełnej dokumentacji technicznej nie można kontynuować działania.

Wniosek o dofinansowanie przebudowy tej drogi będzie składany. Połączenie m. Grudza

z drogą krajową bardzo rozwiąże problem tamtego rejonu. Protest ten jest protestem

samym dla siebie. Nie rozumiem postawy sołtysa Chmielenia, działanie takie jest

działaniem antyspołecznym.

Radny Wł. Kordela - od 01.01.05r. przestał obowiązywać plan zagospodarowania

przestrzennego g. Mirsk. Odcinek Grudza – Chmieleń jest najkrótszą drogą. Cały

transport urobku „pójdzie” przez Chmieleń, Pasiecznik. Postawa antyspołeczna, mówi

Pan, do remontu dróg jest potrzebna decyzja o warunkach zabudowy. I proszę nie mówić,

że wpłynął tylko jeden protest, proszę powiedzieć, ile macie problemów. Droga jest

robiona po to, aby wywozić urobek z kopalni. Nasze drogi będą rujnowane, a podatki

będą spływały do g. Mirsk.

Burmistrz GiM - proszę Panie Radny nie mącić w głowach radnym. Nie należy

wchodzić w kompetencje powiatu i poczekać na decyzje w tej sprawie.

Kier. Z D P - sprawy uszkodzeń jakie powstały przy budowie obwodnicy Radoniowa

nie były w pierwszej wersji kwestionowane. Wykonawca zobowiązał się do

wykonania napraw, pomimo kwestionowania naszego protokołu. Jeżeli firma nie wykona

napraw, to Zarząd Dróg zleci wykonanie, a firma NESCO pokryje koszty. Jest jednak

zapewnienie, że sprawy potoczą się pomyślnie.

6) Przewodniczący Rady MG Z. Puchalski - droga w Wojciechowie jest bardzo kręta, w

momencie mijania z dużym samochodem, autobusem, są problemy. Dobrze byłoby, aby

rowy, których jest dużo były zasypywane. Prośba do Radnych Powiatowych, aby drogi w

Maciejowcu i Pokrzywniku umieszczali w planach do remontu.

Kier. Z P D - po roztopach przystąpimy do remontowania drogi Wojciechów –

Lubomierz. Zamontowane zostaną bariery energochłonne, tłuczniem uzupełnimy

pobocza.





Ad.15

Przewodniczący Rady MG Z. Puchalski zamknął obrady XXVII Sesji Rady MG Lubomierz.



Zakończenie Sesji godz. 12.35



Protokołowała:

Grażyna Dalecka



Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 12 marca 2008 23:05
Dokument wprowadzony do BIP przez: Administrator
Ilość wyświetleń: 1489
12 marca 2008 23:05 (Administrator) - Utworzenie dokumentu