PROJEKT BURMISTRZA GMINY I MIASTA LUBOMIERZ
Uchwała Nr …………
Rady Miejskiej Gminy Lubomierz
z dnia …………..
w sprawie uchwalenia budżetu gminy na rok 2008
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d” oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 ze zm.) oraz art. 165, art. 184, art. 188 ust. 2 i art. 195 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 ze zm.).
Rada Miejska Gminy uchwala, co następuje:
§ 1
Dochody budżetu gminy w wysokości 13.881.745,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1.
§ 2
1.Wydatki budżetu gminy w wysokości 15.264.594,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2.
2.Wydatki budżetu gminy na 2008 w kładzie działów i rozdziałów klasyfikacji budżetowej w
podziale na bieżące w tym wynagrodzenia i pochodne wynagrodzeń oraz majątkowe
zgodnie z załącznikiem nr 3.
3.Budżet gminy w układzie działów i rozdziałów klasyfikacji budżetowej w podziale na
dochody bieżące oraz majątkowe i wydatki bieżące oraz majątkowe zgodnie z załącznikiem
nr 4
§ 3
1.Ustala się deficyt budżetowy w wysokości 1.382.849,00 zł, źródłem finansowania
wydatków do kwoty 1.982.960,00 zł będą przychody z kredytów i pożyczek zaciągniętych
w bankach krajowych, na finansowanie zadań inwestycyjnych w kwocie 1.982.960,00 zł.
2. Gmina dokona spłaty kredytów i pożyczek w kwocie 600 111,00 zł.
Planowana kwota długu na 31 grudnia 2008 r. wynosi 4.583.605,00 złotych, którego prognozę przedstawia załącznik nr 11.
3.Ustala się plan wydatków majątkowych w wysokości 2.954.087,00 zł zgodnie z
załącznikiem nr 10
§ 4
W budżecie tworzy się rezerwę ogólną w wysokości 150 000,- zł
§ 5
Ustala się dochody w kwocie 75 000,-zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 75 000,- zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii.
§ 6
1.Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 5 i 6.
2.Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej wykonywanych na podstawie porozumień z organami administracji rządowej, oraz wykaz dotacji na realizację własnych zadań bieżących gmin zgodnie z załącznikiem nr 7.
§ 7
1. Plan przychodów i wydatków dla:
Zakładu Budżetowego Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubomierzu
przychody 1.652,900,00 zł, w tym dotacje 329 300,- zł.
wydatki 1.652,900,00 zł, w tym wynagrodzenia 694.000,00 zł
2. Plan przychodów i wydatków w łącznej kwocie dla przychodów własnych jednostek
budżetowych:
przychody 127 700,00 zł
wydatki 127 700,00 zł
3.Plan finansowy Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
ustala się w sposób następujący:
przychody 10 000,00 zł
wydatki 15 000,00 zł
Szczegółowy podział kwot został zawarty w załączniku nr 8
§ 8
Wykaz dotacji dla:
1.Zakładu Budżetowego Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubomierzu w kwocie
329 300,- zł z tego:
1) z tytułu dopłaty do wyprodukowania 1 m³ wody 47.000,00 zł
2) z tytułu dopłaty do kosztów utrzymania 1 m²
komunalnych zasobów mieszkaniowych 173.000,00 zł
3) z tytułu oczyszczania 1 m³ ścieków 109.300,00 zł
2.Ośrodka Kultury i Sportu w Lubomierzu 300 000,00 zł,
3. Dotacji celowych na zadania własne gminy realizowane przez podmioty należące
i nienależące do sektora finansów publicznych na łączną kwotę 85 000,00 zł.
4. Dotacje w wysokości 11 200,00 zł na zadania bieżące realizowane na podstawie
porozumień z jednostkami sektora finansów publicznych
Zawarte zostały w załączniku Nr 9.
§ 9
Plan wydatków w podziale na gminne jednostki oświatowe zawierają załączniki nr 12 i 13.
§ 10
Upoważnia się Burmistrza do:
1. zaciągania kredytów krótkoterminowych w przypadku nierytmicznej realizacji dochodów budżetowych do wysokości 400 000,00 zł, 2. zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2009 roku na łączną kwotę 900 000,00 zł,
3.dokonywania zmian w planie wydatków z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami.
4. przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków oraz w planie dochodów własnych i wydatków nimi finansowanych,
5. udzielania w roku budżetowym pożyczek do łącznej kwoty 70 000,00 zł,
6. udzielania w roku budżetowym poręczeń i gwarancji do łącznej kwoty 70 000,00 zł,
7. lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
§ 11
Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi Gminy i Miasta Lubomierz.
§ 12
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2008 roku i podlega opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.
Sporządziła Radca Prawny Burmistrz Gminy i Miasta Lubomierz