Uchwała Nr XXXVIII/185/08
Rady Miejskiej Gminy Lubomierz
z dnia 29 grudnia 2008 roku
w sprawie: udzielenia dotacji przedmiotowych
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym tekst jednolity ( Dz. U. Nr 142 póz. 1591 z 2001 r.) oraz art. 174 ust.4 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2005 r. Nr 249 poz. 2104 ze zmianami)
Rada Miejska Gminy Lubomierz
uchwala co następuje:
§1
Uchwała określa stawki, szczegółowe zasady i tryb udzielania dotacji przedmiotowych do usług o charakterze użyteczności publicznej.
§2
Dotacji nie udziela się do usług na które ceny nie ustalane są przez organy gminy.
§3
Ilekroć w uchwale jest mowa o:
l. Zakładzie - rozumie się przez to Zakład Budżetowy Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubomierzu,
2. Cena sprzedaży - rozumie się przez to, cenę usług ustaloną przez organ gminy.
3. Koszt jednostkowy - rozumie się przez to skalkulowaną cenę jednostkową usług według uzasadnionych kosztów własnych poniesionych w kwartale poprzedzającym okres rozliczenia z otrzymanej dotacji, powiększonej o narzut zysku zastosowany przez Zakład do ustalonej ceny sprzedaży.
4. Miernik rzeczowy - rozumie się przez to liczbę sprzedanych danego rodzaju usług.
5. Należna dotacja - rozumie się przez to iloczyn stawki dotacji przedmiotowej do miernika rzeczowego.
§4
1. Ustala się dla Zakładu stawki dotacji przedmiotowych kwotowo w następujących wysokościach:
a) dotacja do utrzymania komunalnych zasobów mieszkaniowych do l m2 w wysokości
1,23 zł miesięcznie
b) dotacja do l m3 oczyszczania ścieków w wysokości 1,70 zł.
c) dotacja do wytworzenia 1 m3 wody pitnej w wysokości 0,22 zł.
§5
Zakład otrzymuje dotacje przedmiotowe bezpośrednio z rachunku bieżącego Urzędu Gminy i Miasta w wysokości jednak nie wyższej od ustalonego na ten cel planu wydatków w budżecie.
§6
1. Zakład sporządza nie później niż w ciągu 25 dni po upływie każdego kwartału, a w ostatnim kwartale po upływie miesiąca rozliczenie należnej dotacji przedmiotowej za okres od początku roku do końca minionego kwartału (miesiąca).
2. Ostatecznego rozliczenia dotacji przedmiotowej za okres roczny dokonuje się w terminie do 31 stycznia roku następnego.
3. Dwa egzemplarze rozliczenia przedkłada się Burmistrzowi Gminy i Miasta Lubomierz, który dokonuje analizy, a następnie zatwierdza należną dotację.
4. Jeden egzemplarz zatwierdzonego rozliczenia otrzymuje dotowany w celu odpowiedniego ujęcia w księgach rachunkowych.
§7
Dotowany zobowiązany jest prowadzić ewidencję księgową lub pozaksięgową w sposób umożliwiający określenie wartości i ilości sprzedanych usług, na które ustalono odrębne stawki dotacji i kwot dotacji należnych.
§8
Traci moc uchwała Rady Miejskiej Gminy Lubomierz Nr VI/45/03 z 23 marca 2003 roku ze zmianami.
§9
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gminy i Miasta Lubomierz.
§10
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od l stycznia 2009 roku.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Gminy i Miasta Lubomierz