1. Organizowanie pracy urzędu i koordynowanie działań podejmowanych przez poszczególne stanowiska pracy.
2. Prowadzenie w ramach posiadanych upoważnień, bieżących spraw gminy, za wyjątkiem zastrzeżonych do wyłącznej kompetencji Skarbnika.
3. Opracowywanie projektów zmian regulaminu organizacyjnego.
4. Nadzór nad prowadzeniem rejestrów i zbiorów aktów prawa miejscowego.
5. Przedkładanie Burmistrzowi propozycji dotyczących usprawnienia pracy urzędu.
6. Nadzór nad sprawami związanych z wyborami do organów państwowych, samorządowych, parlamentarnych i referendów ogólnokrajowych oraz spisami GUS.
7. Pełnienie funkcji bezpośredniego przełożonego oraz podejmowanie decyzji w zakresie działania w stosunku do bezpośrednio podległych pracowników.
8. Podejmowanie czynności kierownika urzędu pod nieobecność Burmistrza i z-cy Burmistrza lub wynikającej z innych przyczyn niemożności pełnienia obowiązków przez Burmistrza i z-cy Burmistrza.
9. Nadzór nad realizacją zadań urzędu oraz stworzenie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy.
10. Dokonywanie oceny pracowników i występowanie do Burmistrza z wnioskami osobowymi w ich sprawach (wynagrodzenie, awansowanie, wyróżnianie, karanie).
11. Sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad Kierownikiem Referatu Organizacyjno-Prawnego oraz z-cą Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w zakresie ewidencji ludności.
12. Przyjmowanie ustnych oświadczeń woli spadkodawcy.
13. Przygotowywanie projektów uchwał i zarządzeń.
14. Przygotowywanie materiałów na spotkania Burmistrza.
15. Redagowanie projektów odpowiedzi na wnioski i interpelacje radnych.
16. Nadzór nad estetyką, bhp i stanem sanitarnym Urzędu.
17. Koordynowanie spraw zabezpieczenia mienia i ochrony Urzędu, przestrzegania tajemnicy służbowej.
18. Nadzór nad prawidłowym i terminowym przyjmowaniem i załatwianiem skarg i wniosków
mieszkańców Gminy.
19. Inicjowanie i tworzenie warunków do podnoszenia kwalifikacji pracowników Urzędu.
20. Zapewnienie skutecznego sposobu publikacji prawa miejscowego, obwieszczeń i informacji o charakterze publicznym na terenie Gminy.
21. Nadzorowanie przestrzegania przez pracowników Urzędu procedur wynikających z przepisów kodeksu postępowania administracyjnego i instrukcji kancelaryjnej.
22. Zapewnienie prawidłowej organizacji i sprawnego działania Urzędu, właściwej i terminowej realizacji zadań wynikających ze szczegółowego podziału czynności w Urzędzie.
23. Rozstrzyganie sporów kompetencyjnych pomiędzy pracownikami urzędu.
24. Prowadzenie czynności z zakresu prawa pracy wobec Wójta za wyjątkiem czynności związanych z nawiązaniem i rozwiązaniem stosunku pracy oraz ustalenia wynagrodzenia.
25. Nadzorowanie spraw związanych z kontrolą zarządczą.
26. Sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad jednostkami organizacyjnymi w zakresie organizacji pracy i sprawnego wykonywania zadań.
27. Sprawowanie nadzoru oraz egzekwowanie stosowania, przestrzegania i znajomości przez pracowników urzędu: Instrukcji Kancelaryjnej, Regulaminu Organizacyjnego, Regulaminu Pracy, Polityki Bezpieczeństwa Informacji, Kodeksu postępowania administracyjnego, przepisów bhp, p.poż., ustaw o ochronie informacji niejawnych i ochronie danych osobowych oraz innych aktów regulujących pracę urzędu.
Sekretarz Gminy i Miasta Lubomierz
Data wprowadzenia dokumentu do BIP:
24 października 2008 14:12
Dokument wprowadzony do BIP przez:
Ewa Brenda
Ilość wyświetleń:
4917
11 kwietnia 2019 14:55 (
Anna Murawska) - Dodanie stanowiska: Sekretarz Gminy i Miasta.
11 kwietnia 2019 14:54 (
Anna Murawska) - Usunięcie stanowiska: Sekretarz Gminy i Miasta.
24 maja 2017 10:07 (
Beata Kułaga) - Zmiana danych jednostki.
24 października 2008 14:13 (
Ewa Brenda) - Dodanie stanowiska: Sekretarz Gminy i Miasta.
24 października 2008 14:12 (
Ewa Brenda) - Utworzenie jednostki.